Toti ochii din industria de transport sunt pe Tesla, deoarece a lansat noul camion electric. Principalele intrebari par sa se roteasca in jurul a ceea ce noul camion spera sa ofere si potentialele ramificatii pe care le-ar putea avea camioanele electrice in industria camioanelor.

“Multi oameni nu cred ca poti sa faci un camion greu, cu raza lunga de actiune, care sa fie electric, dar suntem convinsi ca acest lucru se poate face”, a declarat Elon Musk la intalnirea anuala a lui Tesla din iunie.

 

Conferinta Tesla – pe scurt

  • Clasa 8 semi-camion cu capacitati limitate de auto-conducere, nu este de asteptat sa aiba un loc de dormit.
  • Capabil sa calatoreasca 200-300 mile cu o sarcina utila tipica inainte de reincarcare.
  • Se vor imparti elementele centrale similare cu modelul 3, care utilizeaza motoare electrice mai ieftine, care, la randul lor, ar da un cuplu electric neegalat semifabricat pentru a ajunge rapid la viteza cu o sarcina grea.
  • Avand in vedere o gama de 600 de kilometri si cateva matematici dificile, se poate estima ca va avea nevoie de o baterie de 1193 kWh: aproximativ 12, acumulatori P100D: la 100 $ / kwh, care este o baterie de 120.000 $.

Camioane electrice Tesla

  • Companiile de transport care doresc sa-si reduca emisiile si costurile de exploatare au un interes ridicat fata de camioanele electrice.
  • Spre deosebire de motoarele cu combustie interna, motoarele electrice necesita mai putina intretinere.
  • Combustibilul dintr-o retea electrica este mult mai ieftin decat motorina.
  • Vehiculele electrice nu au nevoie de schimbari de ulei si lichid, iar franele nu vor trebui inlocuite de cele mai multe ori datorita franelor regenerative care transforma energia cinetica in energia stocata a bateriei.
  • Tesla ar putea deveni un important producator de camioane daca poate vinde circa 25.000 de camioane pe an. Analistul Morgan Stanley, Adam Jonas estimeaza ca compania ar putea sa adauge venituri anuale de 2,5 miliarde de dolari doar prin captarea a 10% din totalul pietei noi de camioane din SUA. In prezent, numai in America de Nord, cele mai mari camioane de marfa – Clasa 8 semi- 30 miliarde dolari in vanzari in fiecare an, sau mai mult de 250.000 de camioane noi, potrivit datelor din industrie urmarite de Bloomberg.
  • Statiile ar putea fi configurate in cazul in care soferii ar putea fie sa efectueze o incarcare rapida a unei baterii mai mici, fie sa profite de un sistem de schimbare a bateriilor, adica de a tranzactiona o baterie descarcata pentru una deja gata de plecare. Reducerea totala a timpului necesar pentru reincarcarea carburantului.
  • Tesla intentioneaza sa creeze autocamioane autonome care sa urmeze o tehnica cunoscuta sub denumirea de “Platooning”. Motoarele dintr-un “Platoon” vor urma in mod automat vehiculul cu plumb, reducand in acest fel reduceri de vant si reducand costurile fortei de munca.

Costul viitorului camionului electric

  • Daca ar fi sa consideram un sedan electric sau chiar un SUV, 200-300 de mile pe o singura incarcatura pare in regula. Cu toate acestea, este vorba doar de o treime din ceea ce un camion standard cu un motor cu combustie diesel ar fi capabil sa calatoreasca in jur de 1000 de mile pe un rezervor plin.
  • Un camion electric cu o raza de 600 de kilometri ar necesita aproximativ o baterie de 14 tone, care ar costa intre 120 si 290 de dolari doar pentru acumulator. Acest lucru este aproape dublu fata de pretul unui camion standard de clasa 8.
  • Camioanele pot transporta pana la 40 de tone conform normelor federale. Scaderea greutatii estimate de la componente cum ar fi acumulatorul, cabina, rotile si remorcile – noua camion Tesla va putea transporta aproximativ 9 tone de marfuri, ceea ce reprezinta doua treimi din sarcina utila medie incarcata, fiind de aproximativ 16 tone.
  • Pentru a determina aceste estimari, Tesla ar trebui sa isi mentina intervalul redus (200-300 mile) pentru a favoriza o capacitate de incarcare mai mare.

Camioane electrice – o tendinta in crestere

  • Producatorii majori de camioane au impins proiectele electrice rivale, deoarece distantele mai mici si sarcinile utile mai usoare necesita o putere mai mica a bateriei, iar camioanele se pot reincarca la un hub central peste noapte.
  • Daimler va incepe productia unui camion electric care va avea o gama de 100 de mile si va fi capabil sa transporte o sarcina utila de 9.400 de lire sterline. UPS testeaza in prezent camioanele electrice de clasa 6, pe baza de hidrogen, pentru transporturi scurte in orase. Dezvoltarea vanului initial a fost de aproximativ 3,6 milioane de dolari. UPS intentioneaza sa construiasca si sa puna in functiune inca 16 vehicule din clasa 6 in flota UPS pana la sfarsitul anului 2018.Electric trucks battery size
  • Daimler AG si United Parcel Service Inc par sa se ocupe de faptul ca bateriile vor deveni mai ieftine in timp, iar regulamentul privind mediul va creste de la an la an, iar cazul camioanelor electrice ar putea fi consolidat.

 

Concluzie

Inovatiile ca acestea ar putea zdruncina fundamentul industriei de transport si a natiunilor, care va trebui sa faca unele schimbari majore in urmatorii cativa ani pentru a combate reglementarile de mediu tot mai mari, precum si pentru a tine pasul cu natiunile individuale care promiteau interzicerea alimentarii cu gaz a vehiculelor si trecerea la vehicule electrice alimentate pana in 2040.

Translate »